مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-13سياسي

پیشنهاد گوترش می تواند سناریوی آغاز مذاکرات را کلید بزند


در بیانیه تروییکای اروپایی این ادعا مطرح شد که تعهدات ایران کاهش یافته بنابراین بند غروب در برجام نمی تواند در موعد مقرر عملی گردد.

- ابوالقاسم دلفی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره برگزاری نشست شورای امنیت و تأثیر آن در تمدید تحریم های تسلیحاتی، گفت: با توجه به نشست دوره ای و هر شش ماه یکبار شورای امنیت برای استماع گزارش دبیر کل سازمان درباره چگونگی پیشرفت قطعنامه مربوط به مذاکرات هسته ای، به نظر می رسد فضا سازی ها برای تحت الشعاع قرار دادن اوضاع جاری بین المللی و سر فصل های اجرایی مفاد موافقت نامه هسته ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد قطعنامه 2231 مربوط به برجام قرار است مباحث مربوط به تحریم های موشکی در مهرماه آینده منقضی شود و دیگر تحت نظارت و تحریم قرار نباشد.

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به آخرین گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد روند پیشرفت قطعنامه 2231 به نشست اخیر شورای امنیت، ادامه داد: از ابتدای شروع نشست شورای امنیت، این جلسه با حواشی هایی به خاطر حضور غیر منتظره نماینده اوکراین که با رأی گیری در جلسه شورا اتفاق افتاد، همراه بود که ایران نیز به همراه روسیه و چین به این حضور اعتراض کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد گوترش می تواند سناریوی آغاز مذاکرات را کلید بزند

پیشنهاد گوترش می تواند سناریوی آغاز مذاکرات را کلید بزند