مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 17:252023-07-10سياسي

صدور سند مالکیت برای بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی


مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از صدور سند مالکیت برای بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر باقری در سخنانی، اظهار داشت: از سال 1401 مأموریت صدور اراضی کشاورزی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سپرده شده است.

وی گفت: این مأموریت مهم ترین راهبرد سند تحول قوه قضاییه و دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب بوده به طوری که دو سال اخیر در دیدار با مسئولین بر اجرای این موضوع تأکید فرمودند که مالکیت متر به متر اراضی کشور باید مشخص و معین شود و اجرای این طرح موجب جلوگیری از زمین خواری ها خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در ادامه افزود: سران سه قوه بر اهمیت موضوع حدنگاری و سند رسمی صحه گذاشتند و باتوجه به آن مجلس شورای اسلامی طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی را در سال 1399 تصویب و بر مبنای این طرح تمامی اراضی و املاک کشور بایستی در مدت پنج سال سنددار شوند و بعدازاین تاریخ اسناد عادی در هیچ اداره و مرجع قضایی قابل پذیرش نخواهند بود.

باقری، افزود: تاکنون بیش از 99 درصد اراضی ملی سنددار شده اند و در بخش اراضی کشاورزی که از سال 1401 در اولویت سازمان ثبت قرار گرفته تا کنون قریب 200 هزار هکتار نقشه برداری و تا پایان سال کل اراضی کشاورزی نقشه برداری خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور سند مالکیت برای بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

صدور سند مالکیت برای بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی