مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 18:142023-07-19اجتماعي

حیات وحش منطقه حفاظت شده «رییسی» در محاصره غبار


رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: منطقه حفاظت شده رییسی به شدت تحت تاثیر گرد و غبار قرار گرفته و حیات وحش منطقه پراکنده شده اند.

- محمدمهدی نوربخش در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: بر اثر گردو غبار بسیاری از مسیرهای تردد، مراتع و اراضی کشاورزی منطقه از شن و ماسه پوشیده شده است و حیات وحش منطقه رییسی هم تحت تاثیر غبار پراکنده شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور افزود: هرساله با شروع بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان شهرستان میان جلگه و منطقه حفاظت شده رییسی در شهرستان میان جلگه متاثر از گردوغبار حاصل از وزش بادهای 120روزه سیستان می شود.

وی بیان کرد: در سال جاری افزایش دمای هوا، کاهش 42درصدی بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت و تخریب پوشش مرتعی و تاغزارها سبب شده تا علاوه بر انتقال گردوغبار با منشا کشور افغانستان و شهرهای مرزی استان، با افزایش گردوغبار محلی منطقه حفاظت شده رییسی به شدت تحت تأثیر گرد و غبار ناشی از وزش این بادها قرار بگیرد.

نوربخش تصریح کرد: بدیهی است در صورت توجه نکردن به راهکارهای مقابله با خشکسالی زندگی روستانشینان منطقه بیش از پیش تحت تاثیر پدیده انتشار گردوغبار قرار می گیرد و زندگی ساکنین منطقه با مخاطرات زیادی روبرو می شود و در نهایت کوچ اجباری اهالی منطقه را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات وحش منطقه حفاظت شده «رییسی» در محاصره غبار

حیات وحش منطقه حفاظت شده «رییسی» در محاصره غبار