مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-05سياسي

عدم شناخت شهروندان با مفاهیم و حقوق شهروندی


علت بسیاری از ناهنجاری ها و رخدادهای منفی ناشی از عدم شناخت شهروندان با مفاهیم و حقوق شهروندی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در دیدار با رؤسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان و شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی گفت: جایگاه مردم در حکمرانی شهری بسیار مهم، پیچیده، پویا، متنوع و به عنوان یک منبع توسعه مطرح است.

وی ادامه داد: در الگوی حکمرانی مردمی، مسئولیت اجرای مستقیم مدیریت شهری کم تر شده و امکان بیشتری برای برنامه ریزی و کنترل از پایین به بالا توسط نهادهای مردمی فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: مبنای آموزش شهروندی نباید پرورش یک شهروند نمونه یا خوب با ارائه یک الگوی شهروندی باشد بلکه باید به آنان بیاموزد که چگونه تصمیم های خود را با توجه به مسئولیت هایشان در قبال اجتماع و زندگی فردی اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آموزش های شهروندی در گام نخست باید باعث آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی خود شود به صورتی که یک شهروند بتواند با فراگیری حقوق شهروندی نسبت به استیفای حقوق خودش در ابعاد مختلف با روشی صحیح، درست و اصولی عمل کرده و از هزینه کرد و اتلاف وقت خود جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم شناخت شهروندان با مفاهیم و حقوق شهروندی

عدم شناخت شهروندان با مفاهیم و حقوق شهروندی