مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:502023-07-09اقتصادي

واردات برنج ساماندهی می شود


اخذ شناسه کالا برای ثبت سفارش واردات برنج ضروری بوده و بر اساس نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی واردکنندگان تا 25 تیر مهلت دارند تا برای دریافت شناسه کالا اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سال زراعی امسال برنج سال پر رونقی در بازار نبوده و بخش زیادی از محصولات سال گذشته در انبارها دپو شدند.

با وجود نیاز داخل به واردات حدود یک میلیون تن برنج عنوان می شود حجم بیشتری وارد شد و تقریباً 70 درصد آنها به مقصد استان های شمالی به عنوان قطب تولید برنج بود.

قیمت بالای محصول تولیدی داخلی در کنار کاهش قدرت خرید جامعه سبب شد تا اقبال نسبت به برنج های ارزان تر تایلندی و تایوانی بیشتر باشد.

برنج های هندی و پاکستانی در رده بعدی بوده و به این ترتیب برنج ایرانی بازار خوبی نداشت.

برداشت برنج سال جدید مرداد آغاز خواهد شد و برای از بین نرفتن برنج های داخلی با پیگیری های مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهوری با قید فوریت دستور داد تا وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به خرید برنج باقی مانده در انبارهای کشاورزان کنند.

در ادامه برای ساماندهی به بازار برنج در کشور واردکنندگان برنج ثبت سفارش ملزم به اخذ شناسه کالا شدند به این ترتیب آمار واردات مشخص باشد و محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات برنج ساماندهی می شود

واردات برنج ساماندهی می شود