مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-05اقتصادي

واحدهای نیروگاه خلیج فارس به صورت فول بار در مدار تولید برق


مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس گفت: واحدهای نیروگاه خلیج فارس به صورت فول بار در مدار تولید قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد عقیل عامری سه شنبه شب در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: این نیروگاه شامل 6 واحد گازی از نوع GT13E2 است که هر کدام دارای 165 مگاوات می باشد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است.

وی افزود: این نیروگاه روی پست 230 است و چون مصرف کننده گاز است آلایندگی ندارد و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند به عنوان یک صنعت سبز شناخته می شود.

عامری ابراز داشت: در سال گذشته تعمیرات نیمه اساسی در واحد سه و تعمیرات اساسی در واحد پنج نیروگاه شکل گرفت و اولین نیروگاهی در استان بودیم که تعمیرات را زودتر انجام دادیم و همین امر موجب می شود تا برق پایدار و مطمئن تأمین شود و در تابستان به صورت فول بار هر 6 واحد در مدار هستند.

مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس بیان کرد: در سال گذشته این نیروگاه پنج میلیون و 825 هزار و 854 مگاوات برق تولید کرده است و این نیروگاه با گذشت 20 سال از راه اندازی آن با دانش فنی و توانمندی بالای نیروی های خدوم شرکت هنوز تمام واحدها با تمام ظرفیت و آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اضافه شدن سه واحد بخار دیگر به ظرفیت اسمی هر کدام 165 مگاواتی به این نیروگاه خبرداد و گفت: این پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحدهای نیروگاه خلیج فارس به صورت فول بار در مدار تولید برق

واحدهای نیروگاه خلیج فارس به صورت فول بار در مدار تولید برق