مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-03پزشكي

این میوه کوچک سرشار از ویتامین C است


عناب از گیاهان دارویی باارزش است که جایگاه ویژه ای در طب سنتی ایران دارد - جی پلاس، دکتر طیبه شاهی، محقق حوزه گیاهان دارویی درباره خواص عناب گفت: عناب کمتر در کشور شناخته شده است، در صورتی که میزان ویتامین C آن به مراتب بالاتر از مرکبات است به طوری که به عنوان قرص ویتامین C طبیعی معرفی شده است و محققان آن را مهم ترین منبع این ویتامین برای تغذیه انسان می دانند.

طعم دلپذیر و شبه سیب بودن آن بسیار مطلوب است.

ایسنا نوشت؛ این استاد دانشگاه افزود: عناب به دلیل وجود ترکیبات فیتوشیمیایی و ریزمغذی زیادی مانند فیبرها، پروتیین ها، چربی ها، کربوهیدرات، ویتامین ها (اسید اسکوربیک، تیامین، و ریبوفلاوین)، ترکیبات فنلی و مواد معدنی دارای ارزش تغذیه ای بالایی است، ولی بخش قابل توجه آن به صورت خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه عناب تازه حدود 9/76 درصد رطوبت، 6/1 درصد پروتیین و 4/20 درصد قند دارد.

شاهی با اشاره به اینکه عناب از گیاهان دارویی باارزش است که جایگاه ویژه ای در طب سنتی ایران دارد، افزود: عناب از داروهای ملین و نرم کننده سینه است و یکی از چهار میوه مهم و معروف نرم کننده سینه (عناب، انجیر، خرما و مویز) است.

وی ادامه داد: عناب به عنوان داروی گیاهی خواب آور و آرام بخش از قرن پنجم و ششم هجری در طب گیاهی ایران شهرت دارد، برای از بین بردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این میوه کوچک سرشار از ویتامین C است

این میوه کوچک سرشار از ویتامین C است