مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 07:552023-07-10پزشكي

ارائه 353 مشاوره ژنتیک در زنجان برای متقاضیان


معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: همه زوج ها برای بارداری نیاز به انجام مشاوره ژنتیک دارند ولی آزمایش های ژنتیک برای افراد بستگی به تشخیص مشاور دارد.

- ایسنا/زنجان معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: همه زوج ها برای بارداری نیاز به انجام مشاوره ژنتیک دارند ولی آزمایش های ژنتیک برای افراد بستگی به تشخیص مشاور دارد.

شهناز آقاخانی در گفت وگو با ایسنا، درباره انجام مشاوره ژنتیک، اظهار کرد: سال گذشته در استان زنجان 353 مورد مشاوره ژنتیک در بهزیستی صورت گرفته است و آمار غربالگری ژنتیک استان نیز 132 مورد بوده است.

وی افزود: باید بدانیم که انجام آزمایش های ژنتیک به منزله درمان بیماری ژنتیکی نیست، زیرا اصلا اغلب بیماری های ژنتیکی درمان ندارد و هدف از انجام آزمایش های ژنتیک این است که با تشخیص به موقع بیماری از تولد نوزادانی که سابقه بیماری های خاص در خانواده آن ها وجود دارد، پیشگیری شود.

این مسئول تصریح کرد: مشاوره ژنتیک با آزمایش ژنتیکی متفاوت است و عدم شناخت تفاوت این دو مورد توسط مراجعه کنندگان از مشکلات موجود در مراکز مشاوره ژنتیک است و درصورتی که همه زوج ها برای بارداری نیاز به انجام مشاوره ژنتیک دارند ولی آزمایشات ژنتیک برای افراد بستگی به تشخیص مشاور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه 353 مشاوره ژنتیک در زنجان برای متقاضیان

ارائه 353 مشاوره ژنتیک در زنجان برای متقاضیان