مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:002023-06-25سياسي

لزوم ساماندهی و رفع نواقص مسیل میانرود در غرب تهران


برضرورت ساماندهی و رفع نواقص مسیل میان رود قبل از فصل پاییز تاکید کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت ساماندهی و رفع نواقص مسیل میان رود قبل از فصل پاییز اظهار داشت: کانال شرقی/غربی میانرود واقع در منطقه 5، حدود 70 سال پیش ساخته شده و امروزه یکی از حیاتی ترین مسیل های سیل برگردان غرب تهران (به طول 9 کیلومتر) به حساب می آید.

  شمس احسان ادامه داد: این کانال به طور کلی سرریز روان آب حاصل از حوضه های آبریز درون شهری و برون شهری از قبیل درکه، فرحزاد، حصارک، باکری، تپه نیزار و شاهین را جمع آوری نموده و به رودخانه کن انتقال می دهد.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال های گذشته این مسیل سابقه طغیان و ورود آب به فضاهای عمومی شهری از قبیل ایستگاه مترو صادقیه و پایانه تاکسی را داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کانال مذکور همجوار با بافت مسکونی جنوب بلوار فردوس است ضرورت توجه به موضوع ایمنی و مدیریت بحران را مضاعف می کند.

  شمس احسان اظهار داشت: در هنگام بارش های شدید، طغیان آب و خسارات جانی و مالی در این نقاط و همچنین تاثیر آن بر نقاط بالادست و پایین دست محتمل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ساماندهی و رفع نواقص مسیل میانرود در غرب تهران

لزوم ساماندهی و رفع نواقص مسیل میانرود در غرب تهران