مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-05سياسي

فرجام دیپلماسی چندجانبه گرا در غیاب برجام


تکمیل فرآیند عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای یک گام جدی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در تحقق سیاست خارجی متوازن و چندجانبه گرا است.

- خبرگزاری مهر ، گروه سیاست- محمد مهاجرانی: سه شنبه 13 تیر 1402 یک روز مهم و ارزشمند در عرصه ی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود زیرا که عضویت رسمی کشورمان در یکی از مهم ترین سازمان های منطقه ای در سطح جهان تکمیل و به صورت رسمی همزمان با سخنرانی حجت الاسلام رییسی به عنوان رییس یکی از کشورهای عضو دائم این سازمان در نشست مجازی سران در دهلی نو اعلام خواهد شد و ایران به عنوان نهمین کشور در کنار ازبکستان، بلاروس، پاکستان، تاجیکستان، چین، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و هند اعضای این سازمان را تشکیل می دهند.

امروزه همزمان با روند رو به رشد گرایش کشورها به سوی جهانی شدن، منطقه گرایی نیز نمودهای بیشتری یافته است و سازمان های منطقه ای در بیشتر مناطق ژئوپلیتیک، راهبردی و ژئواکونومیک جهان شکل گرفتند.

به عنوان یکی از نمودهای منطقه گرایی نوین، موازی با جهانی شدن رو به پیشرفت، سازمان همکاری شانگهای است که با هدف حل و فصل اختلاف های مرزی و تقویت اعتماد متقابل میان اعضا به وجود آمد و به تدریج توسعه یافت و متوجه موضوع های اقتصادی و بازرگانی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرجام دیپلماسی چندجانبه گرا در غیاب برجام

فرجام دیپلماسی چندجانبه گرا در غیاب برجام