مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-10اقتصادي

چرا معاملات عراق با ایران بر اساس ارز بازار آزاد است؟


تجار عراقی برای معامله با طرف ایرانی از ارز آزاد استفاده می کنند، بنابراین برای کاهش ریسک باید معاملات بر اساس یک نرخ ارز ثابت غیر از دینار و ریال صورت گیرد.

- عضو اتاق مشترک ایران و عراق گفت: تجار عراقی برای معامله با طرف ایرانی از ارز آزاد استفاده می کنند، بنابراین برای کاهش ریسک باید معاملات بر اساس یک نرخ ارز ثابت غیر از دینار و ریال صورت گیرد.

جهانبخش سنجابی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد مبادلات تجاری ایران و عراق با ارز غیررسمی، اظهار داشت: فدرال رزرو آمریکا به بانک مرکزی عراق فشار آورده که باید مبدا، مقصد و چرایی حواله های دلاری مشخص شود.

وی افزود: دو اتفاق متعاقب این موضوع افتاد؛ ابتدا بانک مرکزی عراق عرضه دلار را به داخل بازار کاهش داد و دوم یک دستورالعملی صادر کرد که بر اساس این دستورالعمل صرفاً حواله های ارزی رأی واردکنندگان یا افراد مجازی که می توانند نسبت به ابتیاع و خرید ارز اقدام کنند به مقصد معلوم امکانپذیر است.

نکته دوم این بود که به کشورهایی که تحت تحریم یکجانبه آمریکا یا تحریم های بین المللی هستند نمی شود تبدیل دینار و حواله دلاری را انجام داد.

سنجابی ادامه داد: سیستم بانک مرکزی عراق طوری است که پول ارزی و ارز رسمی آن دلار است و یورو نیست؛ معنای این حرف این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا معاملات عراق با ایران بر اساس ارز بازار آزاد است؟

چرا معاملات عراق با ایران بر اساس ارز بازار آزاد است؟