مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 07:052023-07-03حوادث

زخم سه سیل بر تن نحیف نهوج/مردم هنوز بین ویرانه ها صبوری می کنند


سیل برای سومین بار بر صورت زندگی مردمان روستای «نهوج» سیلی زد و این در حالی است که مردمان این روستا همچنان با صبوری بین ویرانه ها امید به زندگی دارند.

- اصفهان – سیل برای سومین بار بر صورت زندگی مردمان روستای نهوج سیلی زد و این در حالی است که مردمان این روستا همچنان با صبوری بین ویرانه ها امید به زندگی دارند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: 18 خرداد امسال مردم روستای نهوج برای سومین بار طی چند سال اخیر با سیل مواجه و متأسفانه این بار سه نفر از اهالی آن هم از یک خانواده با نام خانوادگی باقری جان خود را از دست دادند.

روستای سیل زده نهوج در بخش مرکزی دهستان برزاوند شهرستان اردستان استان اصفهان قرار دارد؛ فاصله این روستا تا اردستان 65 کیلومتر و تا اصفهان نیز 110 کیلومتر است.

روستای نهوج شامل حدود 20 مزرعه بوده و شغل اکثر مردم کشاورزی به ویژه باغداری، دامداری و قالی بافی است؛ این روستا قدمت تاریخی دارد و همواره از اعتبار خاصی برخوردار بوده و هست.

تاریخ ساخت مسجد جامع این روستا و برگزاری جلسات قرآن با روستاهای همجوار به قرن ششم هجری برمی گردد و وجود قرآن خطی در روستا و ساخت مناره چهل دختران یکی از آثار جالب دوره سلجوقی در شمال محله جویباره اصفهان خیابان کمال توسط استاد ابوالفتح نهوجی درقرن پنجم نیز موید این نکته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم سه سیل بر تن نحیف نهوج/مردم هنوز بین ویرانه ها صبوری می کنند

زخم سه سیل بر تن نحیف نهوج/مردم هنوز بین ویرانه ها صبوری می کنند