مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:102023-06-27اجتماعي

گنجینه‎ای از شهاب سنگها به وسعت آسمان یزد


بخش شهاب‎ سنگهای گنجینه سنگ استان یزد با به نمایش گذاشتن 60 قطعه شهاب سنگ که بزرگترین آنها بیش از هفت کیلوگرم وزن دارد و بعضاً به ثبت جهانی نیز رسیده، - یک مجموعه بی‎نظیر و دیدنی در استان یزد فراهم آورده است.

تماشای ستارگان به ویژه در شهرهای کویری مانند یزد همواره یک تجربه فوق العاده است و آنچنان آسمان پرستاره و وسیع خودنمایی می کند که گویی آسمانی مخملی به همراه تصاویر ستارگان مردم را در آغوش گرفته است و این لذت هنگامی چندین برابر می شود که شاهد عبور شهاب سنگی در آسمان باشیم.

بارش شهاب سنگ ها یکی از رویدادهای آسمانی خاص است که خیلی سریع و معمولا به ندرت اتفاق می افتد و شاید به همین دلیل نیز در بسیاری از کشورها مشاهده آن با باورها و معانی مختلفی همراه است؛ هرچند در ایران برخی معتقدند دیدن شهاب سنگ نشانه ی برآورده شدن آرزوهاست.

برخی به اشتباه شهاب سنگ ها را ستارگانی در حال سقوط می دانند ولی در واقع آنها اصلاً ستاره نیستند بلکه دنباله های نوری هستند که توسط سنگ های کوچک و غبار به نام شهاب واره ساخته و وارد جو زمین می شوند.

شهاب سنگ ها به سه نوع اصلی سنگی ، سنگی-آهنی و آهنی دسته بندی می شوند که در بازارهای جهانی بر اساس جنس و طول عمر و قدمت و این که به چه منطقه ای از آسمان تعلق دارند، از گرمی چند دلار و تا چندین هزار دلار قیمت گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه‎ای از شهاب سنگها به وسعت آسمان یزد

گنجینه‎ای از شهاب سنگها به وسعت آسمان یزد