مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-09ورزشي

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل


دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: برای گسترش دیپلماسی ملل باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد.

- سید امیر مسعود شهرام نیا در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کنگره بین المللی دیپلماسی ملل با همکاری تشکل های دانشجویی و اتحادیه انجمن های علوم سیاسی کشور امروز و فردا در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی بیان داشت: پیشتر نقش مکان های علمی و آکادمیک در برگزاری چنین کنگره های کمرنگ تر بود و این در حالی که امروزه برای شکل دهی دیپلماسی عمومی شاهد ورود جدی مراکز علمی و.

دانشگاهی و اساتید علوم سیاسی، رؤسای دانشگاه ها و دانشجویان هستیم و از ظرفیت دانشجویان خارجی و سفرا در جهت تقویت تعاملات علمی بهره گرفته شده است.

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل افزود: تاکنون روابط بین المللی بر مبنای روابط سیاسی بوده است درصورتی که با مراودات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز می توان انواع دیپلماسی عمومی و روابط بین المللی را شکل داد.

وی گفت: استان ها و شهرهای ایران هر یک ظرفیت های خاص خود را دارد و می توان از این ظرفیت ها و همچنین جاذبه های گردشگری، اقتصاد و صنعت برای دیپلماسی عمومی بهره برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل