مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 15:502023-06-30اقتصادي

از فروش خانه برای اجرای طرح های پژوهشی تا دور زدن تحریم های هوانوردی


پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس می گوید: کشورهای خارجی در صنعت هوایی به دلیل تحریم ها نه تجهیزات به ما می فروشند و نه دانش فنی را؛ ولی ما در حال حاضر مؤفق شدیم هم تجهیزات را بسازیم و هم دانش فنی آن را بومی کنیم.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس - علیرضا فرقانی پژوهشگر جوان دانشگاه تربیت مدرس علاقه مند به صنعت هوانوردی است، آنقدر علاقه مند که وقتی می بیند پولی برای اجرای طرح هایش ندارد، خانه اش را می فروشد.

فرقانی طرح ها و ایده های متفاوتی در صنعت هوانوردی کشور ارایه داده است، از ساخت خلبان خودکار با کمک هوش مصنوعی و ضبط کننده اطلاعات پروازی که مورد توجه کشورهای دیگر هم قرار گرفته تا شبیه ساز پرواز با کابین واقعی خود هواپیما که کمک آموزشی بود و نتوانست برایش مشتری پیدا کند.

خلبان خودکار این پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس نمونه های چینی و آمریکایی با امکانات محدودتر هم دارد اما قیمت تمام شده مدل ایرانی حداقل نصف قیمت محصولات خارجی است، محصول دیگر کابل دانلودر اطلاعات جعبه سیاه هواپیماست که قابلیت تجزیه و تحلیل داده های هواپیما را بعد از 20 دقیقه دارد، این اطلاعات الان به وسیله اپراتورهای انسانی و با طی وقت و هزینه زیاد انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فروش خانه برای اجرای طرح های پژوهشی تا دور زدن تحریم های هوانوردی

از فروش خانه برای اجرای طرح های پژوهشی تا دور زدن تحریم های هوانوردی