مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-11اجتماعي

گمنامی نابغه موسیقی دنیا در وطن/«صفی الدین اورموی» که بود؟


شیخ صفی الدین اورموی یکی از نوابع عالم موسیقی که با گذشت قرن ها هنوز در بسیاری از دانشگاه ها و آکادمیهای معتبر موسیقی جهان کتب وی تدریس می شود، - در زادگاهش گمنام است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: صفی الدین عبدالمومن بن ابی المفاخر یوسف بن فاخر اورموی در سال 613 هجری قمری (1211 میلادی) در ارومیه چشم بر جهان گشود و در جوانی به بغداد رفت و در مدرسه مستنصریه بغداد به آموزش علوم مختلف روی آورد.

وی دانشمند بزرگ موسیقی، خوش نویس، کاتب و عروض دان بزرگ قرن هفتم هجری و پیشتاز تئوری سیستماتیک است و در سال 693 هجری قمری در بغداد دار فانی را وداع گفته است.

صفی الدین اورموی یکی از بزرگترین نوابغ موسیقی جهان است که کتاب های وی به نامهای الادوار فی الموسیقی، الرساله شرفیه فی علم النسب والاوزان الایقاعیه، رساله ایقاع، الکافی من الشافی فی علوم العروض والقوافی و فائده فی العلم الموسیقی هنوز هم بعد از گذشت قرن ها در بسیاری از دانشگاه ها و آکادمی های معتبر موسیقی جهان تدریس می شود و اساتید جهان او را یکی از بزرگترین نوابغ موسیقی عالم می شمارند.

آثار شیخ صفی الدین اورموی در علم موسیقی همیشه مورد احترام و تقلید هنرمندان ایرانی و سایر ممالک اسلامی بوده و علم و هنر او را ستوده اند، یاقوت مستعصمی از بزرگان خوشنویسی، شیخ احمد سهروردی، شرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمنامی نابغه موسیقی دنیا در وطن/«صفی الدین اورموی» که بود؟

گمنامی نابغه موسیقی دنیا در وطن/«صفی الدین اورموی» که بود؟