مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 11:502023-07-14بين الملل

مردم چه کشورهایی تاکنون قربانی بمب های خوشه ای بوده اند؟


تقریباً همه مناطق جهان از آسیای جنوب شرقی، اروپای جنوب شرقی، قفقاز، خاورمیانه تا شما و جنوب آفریقا، آمریکای لاتین و کاراییب طی هفت دهه گذشته قربانی مهمات خوشه ای بوده اند.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: در روزهای اخیر پس از مواضع اعلانی و آشکار جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مبنی بر ارسال بمب خوشه ای به اوکراین، بحث پیرامون این موضوع بیش از هر زمانی سر زبان ها افتاده است؛ موضوعی که باعث شده پرسش های زیادی در اذهان عمومی شکل بگیرد.

حال این چند پرسش مهم به ذهن می رسد که بمب های خوشه ای چه مختصاتی دارند و اساساً به چه نوع بمب هایی اطلاق می شود؟ ؛ طی دهه های اخیر چه کشورهایی از آن استفاده کرده اند؟ ، آیا تا به امروز از این بمب ها در جنگ اوکراین استفاده شده است یا خیر؟ و اینکه چه اهدافی پشت پرده ارسال این بمب ها از سوی آمریکا به اوکراین وجود دارد؟ مختصات و انواع بمب خوشه ای بمب خوشه ای به بمب هواپرتابی گفته می شود که شامل تعداد زیادی ریز مهمات یا مهمات انفجاری کوچک تر است که بعد از پرتاب بمب و شکافت شدن بمب اصلی در ارتفاع مناسب ریزمهمات ها جدا شده و در یک منطقه مشخص بسته به ارتفاع شکافت شدن بمب اصلی روی زمین پخش می شوند.

اگرچه به این سلاح بمب خوشه ای گفته می شود که مشخصاً یک سلاح هواپرتاب است ولی امروز کلاهک های خوشه ای برای موشک و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم چه کشورهایی تاکنون قربانی بمب های خوشه ای بوده اند؟

مردم چه کشورهایی تاکنون قربانی بمب های خوشه ای بوده اند؟