مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 10:502023-06-29سياسي

عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است


امام جمعه تبریز قربانی کردن را نمادی از دلبستگی و جلوه ای از ایثار مال در راه محبوب واقعی عنوان کرد و گفت: عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز قربانی کردن را نمادی از دلبستگی و جلوه ای از ایثار مال در راه محبوب واقعی عنوان کرد و گفت: عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، ضمن تبریک به مناسبت فراررسیدن عید سعید قربان، اظهار کرد: عید قربان فرصت گرانبهایی برای ارتباط با خداوند است.

وی با اشاره به این که ذبح قربانی جهت تقرب به پرودگار از زمان ابوالبشر شروع شده است، گفت: قربان به معنای تقرب الهی بوده و لازمه قربانی کردن نیز طهارت نفس است.

آل هاشم به اشاره به آیه 37 سوره حج مبنی بر این که هرگز گوشت و خون قربانی ها نزد خدا نمی رسد لیکن تقوای شماست که به او خواهد رسید، ادامه داد: هدف این است که انسان مدارج تقوا و تقرب الهی را پیموده و قربان درحقیقت کلاس تربیتی برای انسان است.

وی با تاکید بر این که درس قربانی کردن برای انسان همان ایثار، فداکاری و آمادگی در راه خدا است، افزود: قربان نمادی از دلبستگی و جلوه ای از ایثار مال در راه محبوب واقعی بوده و قربانی کردن حیوان بشارت قربانی و ذبح حیوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است

عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است