مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:552023-06-27پزشكي

ذبح غیربهداشتی دام و خطر ابتلا به کریمه کنگو


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیک بودن عید سعید قربان و افزایش موارد ذبح دام، از مردم استان خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، - ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیک بودن عید سعید قربان و افزایش موارد ذبح دام، از مردم استان خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده "کریمه کنگو"، از هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه و مراکز مشخص شده، خودداری کنند.

دکتر عباس رضاییان زاده سه شنبه 6 تیر، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، به خبرنگاران گفت: عید سعید قربان و اجرای سنت حسنه قربانی، موجب افزایش میزان تماس بین انسان و دام در این ایام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت کنه به عنوان عامل اصلی انتقال بیماری تب کریمه کنگو، ضرورت دارد خطر ابتلا به این بیماری را جدی گرفته و از انجام اقدامات خطرآفرین مانند کشتار غیرمجاز، تماس با خون و ترشحات دامی آلوده و استفاده از گوشت گرم و تازه ای که دوره پیش سرد را نگذرانده است، خودداری شود.

او با تاکید به خرید گوشت موردنیاز از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، افزود: توصیه می شود از کشتار دام و مصرف گوشت تازه دام پرهیز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح غیربهداشتی دام و خطر ابتلا به کریمه کنگو

ذبح غیربهداشتی دام و خطر ابتلا به کریمه کنگو