مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-05فرهنگي

پای صحبت های قلم به دست تبریزی/ قلم و آنچه از عطر نوشتن می تراود


روز قلم، روز خلقت معرفت و روز زیبای آفرینش، امانت آدم و ودیعه عشق است که به بهانه این روز پای درد و دل ها و صبحت های قلم به دست تبریزی نشستیم.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها-اسرا درویشی؛ می خواست که حرف به وجود آید و کلمه شکوفا شود، تا جمله ای برای توانایی قلم ساخته شود، پس، فرمود: ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسطرُونَ قسم به قلم! و آنچه از عطرِ نوشتن، می تراود.

امروز، روز قلم است، روز ستایش ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسطرُونَ؛ قلم، رد پاهایش گاه یک داستان عاشقانه است با پایانی تلخ شاید هم شیرین و گاه شعری با ملودی از جنس باران.

گاه با آن چنان لطافتی آرام آرام و موذیانه ممنوعه هایی را فریاد می زند که فقط در افکار گنجانده می شود و هرگز با زبان آدمی قابل بیان نیست.

قلم، باعث ماندگار شدن دانسته های انسان و منتقل شدن آن به نسل های بعدی می شود، افسانه ها و رازهایی که بدون قلم سینه به سینه به صورت شفاهی نقل می شود و ممکن بود دچار کم و کاستی شود یا حتی به دست فراموشی سپرده شود، با قلم جاودانه شده اند و از هزاران سال پیش به دست انسان های امروزی رسیده اند.

ارزش قلم در جایی برای ما قابل توجه است که بدانیم ثبت وقایع زندگی بشر از جایی آغاز شده که قلم اختراع شده است چراکه قلم به تنهایی ظرفِ بزرگِ تدوین زندگی بشر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای صحبت های قلم به دست تبریزی/ قلم و آنچه از عطر نوشتن می تراود

پای صحبت های قلم به دست تبریزی/ قلم و آنچه از عطر نوشتن می تراود