مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 18:052023-07-07سياسي

رد میهمانی غدیر در روستایی که حتی در پیشرفته ترین نقشه ها نیست


سال 1402 هجری شمسی است، درست بیش از 1400 سال از واقعه غدیر و روزی که دین کامل شد می گذرد؛ گوش دلت را که تیز کنی هنوز صدای قافله پیامبر(ص) و ندای ملکوتی او را خواهی شنید.

- ایسنا/همدان سال 1402 هجری شمسی است، درست بیش از 1400 سال از واقعه غدیر و روزی که دین کامل شد می گذرد؛ گوش دلت را که تیز کنی هنوز صدای قافله پیامبر(ص) و ندای ملکوتی او را خواهی شنید.

1400 سال از آن واقعه تاریخی می گذرد و شیعیان بر خود می بالند که امت رسول الله(ص) هستند و مولایشان امیرالمؤمنین(ع) است.

واقعه غدیر خم یکی از مهمترین حوادث تاریخ اسلام و نقطه عطف تاریخی است که پیامبر مکرم اسلام(ص) بنا بر آنچه بدو وحی شده بود، برای جلوگیری از قطع پیوند امت با ولایت، چشمه ای جوشان و چراغی فروزان را به آنها نشان داد تا به هنگام تشنگی از آن سیراب شده و به گاه غلبه تاریکی، در شعاع نورش راه را گم نکنند.

بنابراین غدیر، تنها یک واقعه معمول تاریخی نیست که در کتاب ها از آن نامی آورده باشند بلکه اساس دین و تکمیل کننده رسالت نبوی است و بزرگداشت این عید سعید نیز به معنای احیاء هویت اسلامی است.

امسال نیز همچون سال های گذشته، استان همدان در عید امامت و ولایت، سراسر نور، شادی و سرور است و مردم همدان در ایام غدیر به صورت خودجوش پای کار آمده تا مروج پیام غدیر باشند و کم کم کوچه ها و خیابان ها بوی عطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد میهمانی غدیر در روستایی که حتی در پیشرفته ترین نقشه ها نیست

رد میهمانی غدیر در روستایی که حتی در پیشرفته ترین نقشه ها نیست