مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 16:202023-07-04سياسي

از معرفی پنج صنعت اشتغال زا تا حضور کمرنگ متخصصان


گزارش جدید مرکز پژوهش های مجلس درباره وضعیت اشتغال صنعتی در ایران حاکی از این است که بخش صنعت در صورت اتحاد سیاست های مناسب می تواند یکی از بخش هایی باشند که قابلیت جذب نیروی کار جدید را در سال های آینده داشته باشد.

- گزارش جدید مرکز پژوهش های مجلس درباره وضعیت اشتغال صنعتی در ایران حاکی از این است که بخش صنعت در صورت اتحاد سیاست های مناسب می تواند یکی از بخش هایی باشند که قابلیت جذب نیروی کار جدید را در سال های آینده داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز پژوهش های مجلس گزارشی تحت عنوان ساختار اشتغال صنعتی و برآورد عملکرد اشتغال زایی رشته فعالیت های صنعتی در ایران ، با هدف بررسی تحولات اشتغال در بخش صنعت و شاخص های مهم آن در بین رشــته فعالیت های مهم صنعتی و برآورد عملکرد اشتغال زایی آن ها در سال های اخیر منتشر کرده است.

نتایج این گزارش نشان می دهد به ازای هر 10 درصد افزایش در ارزش افزوده بخش صنعت (به قیمت های ثابت)، به طور متوسط 2/4 درصد تقاضا برای نیروی کار جدید ایجاد می شود.

بنابراین با توجه به اینکه بر اساس آخرین نماگر بانک مرکزی در سه ماهه دوم سال 1401 بخش صنعت و معدن در سال 1399 رشد 7/7 درصد و در 1400 رشد 3 درصدی را تجربه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از معرفی پنج صنعت اشتغال زا تا حضور کمرنگ متخصصان

از معرفی پنج صنعت اشتغال زا تا حضور کمرنگ متخصصان