مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:552023-07-04اقتصادي

سیستان و بلوچستان خط قرمز قرنطینه نباتی کشور


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سیستان و بلوچستان خط قرمز قرنطینه نباتی کشور است.

- به گزارش، حسین رنجبراقدم در سفری به زاهدان، صبح امروز سه شنبه در جلسه ستاد گیاه پزشکی سیستان و بلوچستان، افزود: قرنطینه نباتی، خاکریز اول در حفظ سلامت و امنیت غذایی و یکی از اصلی ترین ارکان جلوگیری از ورود آفات و بیماری های گیاهی به کشور است که در این زمینه سیستان و بلوچستان با توجه به مرزهای طولانی آبی و خاکی و واردات قابل توجهی از محصولات کشاورزی از این استان در اولویت سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرنطینه تنها راه مبارزه قانونی برای جلوگیری از ورود و انتشار عوامل خسارت زای داخلی و خارجی در زمینه آفات و بیماری های گیاهی به حساب می آید، باید تعداد قرنطینه ها با توسعه مبادی ورودی و خروجی گیاهی متوازن باشند.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان ها در زمینه قرنطینه نباتی بشمار می رود که مسئولین و کارشناسان آن باید همچون گذشته با حساسیت زیاد نسبت به صدور گواهی و ترخیص محصولات کشاورزی در آن اقدام کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه اگر قرنطینه نباتی در مبادی ورودی به خوبی عمل کنند کشور از تهدیدات بیولوژیکی مصون خواهد ماند، گفت: این سازمان به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان خط قرمز قرنطینه نباتی کشور

سیستان و بلوچستان خط قرمز قرنطینه نباتی کشور