مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-09سياسي

بازخوانی ماجرای کوی دانشگاه سال 1378


نزدیک به 24 سال از غائله کوی دانشگاه سال 78 می گذرد اگرچه در ظاهر همه آن آشوب ها به اقدام غیرقانونی یک روزنامه برمی گشت؛ اما صحنه گردانان این ماجرا از ماه ها پیش از آن اتفاق، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - صبح نو نوشت: نزدیک به 24 سال از غائله کوی دانشگاه در تابستان داغ 78 می گذرد و اگرچه در ظاهر همه آن جنجال، آشوب و فتنه انگیزی ها به اقدام غیرقانونی یک روزنامه برمی گشت؛ اما صحنه گردانان این ماجرا از ماه ها پیش از آن اتفاق، به خوبی می دانستند که چگونه امور را برای پیشبرد اهداف خود به پیش ببرند.

دفتر تحکیم وحدت که در آن برهه با عنوان انجمن های اسلامی دانشجویان شناخته می شد، پیاده نظام دولت اصلاحات به ویژه وزارت کشور و معاونت سیاسی آن بود که اصلاح طلبی را با رادیکالیسم عجین کرد و مسیر این جریان را با انسداد مواجه ساخت.

بر اساس روایتی که از 18 تیر 1378 وجود دارد، پیش از ماجرای قتل های زنجیره ای، سعید امامی در 16 مهرماه 77 در نامه ای خواستار ایجاد شرایطی شده بود که در آن نویسندگان نشریات و روزنامه ها، همراه مدیرمسئول، پاسخگوی مطالب منتشر شده خود باشند.

ماه ها بعد، سعید حجاریان از متفکرین اصلی جنبش دوم خرداد، درست چند روز مانده به تعیین تکلیف اصلاحیه قانون مطبوعات در مجلس پنجم، تصمیم به انتشار این نامه محرمانه گرفت و در این راه بنا به روای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی ماجرای کوی دانشگاه سال 1378

بازخوانی ماجرای کوی دانشگاه سال 1378