مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-18سياسي

چرا واقعه کربلا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّهَ شد؟


افراد صحنه گردان مسائل اجتماعی، افکار عمومی را به سمتی که خودشان مایل باشند سوق می دهند و با معکوس نشان دادن افراد و قلب کردن واقعیات، - ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: افراد صحنه گردان مسائل اجتماعی، افکار عمومی را به سمتی که خودشان مایل باشند سوق می دهند و با معکوس نشان دادن افراد و قلب کردن واقعیات، افکار عمومی را به گونه ای آماده می کنند که در موردی مانند واقعه کربلا منجر به یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّهَ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اکبرنژاد ، در گفت وگو با ایسنا، درباره تغییرات سیاسی و اجتماعی پس از رحلت پیامبر(ص) در جامعه اسلامی که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان شد، اظهار کرد: جریانات تاریخی، چه اسلامی و چه غیراسلامی محصول یک سلسله علل و عوامل مختلف است که این امر در خصوص پدیده های اجتماعی نیز قابل تعمیم است و اتفاقات مختلف یک جامعه از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است.

اتفاقاتی که در جوامع فعلی می افتد یا در جوامع گذشته اتفاق افتاده و به تاریخ تبدیل شده، محصول علل و عوامل مختلفی است که آنها را باید در کنار هم دید تا بتوان به تحلیلی جامع از آنها رسید.

وی گفت: رفتار با امام حسین(ع) و اولاد پیامبر(ص) مشمول چنین تحلیلی است و عوامل مختلفی در کنار هم قرار گرفت که سبب شکل گیری جریانات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا واقعه کربلا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّهَ شد؟

چرا واقعه کربلا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّهَ شد؟