مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 10:052023-07-08فرهنگي

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار، علی اصغر دریایی روز شنبه در جلسه هماهنگی دومین نمایشگاه استانی مد و لباس در سنندج اظهار داشت: بنا به مصوبات جلسه اخیر شورای فرهنگی عمومی استان با موضوع حجاب و عفاف در خصوص برگزاری نمایشگاه مد و لباس از انواع لباس کُردی مردانه و زنانه و بچگانه، مقرر شد که نمایشگاهی از انواع مدها و لباس های اصیل کُردی همراه با زیورآلات، کیف و کفش سنتی در شهر سنندج در هفته عفاف و حجاب برگزار شود.

وی افزود: انواع مدها و لباس های اصیل کُردی دارای پوشیدگی های لازم برای بانوان و مردان است براین اساس نمایشگاه این دوره که به صورت استانی برگزار می شود با استفاده از انواع لباس های کُردی، زیورآلات، کیف و کفش در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان های تابعه دایر می شود.

دریایی اعلام کرد: این نمایشگاه در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج و از تاریخ 21 لغایت 23 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: در این دوره علاوه بر نمایشگاه مد و لباس، پنج کارگاه آموزشی شامل سوخمه دوزی ، که وادوزی ، کلاه و سربند ، لباس کُردی مردانه و زنانه در کنار نمایشگاه توسط طراحان و سازندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود