مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 07:102023-07-06پزشكي

انجمن مامایی: سزارین انتخابی احتمال مرگ مادر را سه برابر افزایش می دهد


اخیراً نامه ای توسط بیش از 100 نفر از اعضای هیأت مدیره نظام پزشکی شهرستان ها، مدیرگروه های مامایی و سلامت باروری دانشگاه ها و شعب انجمن مامایی در شهرستان ها خطاب به وزیر بهداشت نوشته شده که در آن فواید و عوارض انواع زایمان و مطالبات ماماهای سراسر کشور ذکر شده است.

- گروه سلامت- خبرگزاری فارس: اخیراً نامه ای توسط بیش از 100 نفر از اعضای هیأت مدیره نظام پزشکی شهرستان ها، مدیرگروه های مامایی و سلامت باروری دانشگاه ها و شعب انجمن مامایی در شهرستان ها خطاب به بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه فواید زایمان طبیعی، عوارض زایمان سزارین،  تأثیر آگاهی و توانمندسازی مادر در کیفیت نظام سلامت کشور نوشته شده است.

موارد ذکر شده در این نامه بر اساس مستندات ملی و بین المللی و وضعیت حال حاضر کشور در حوزه بارداری و زایمان است.

جزییات این نامه به شرح زیر است: بارداری و زایمان یک قابلیت فیزیولوژیک بدن زنان و مهمترین عملکرد تشکیل خانواده و بقای نسل و پویایی جمعیت است که پدیده خلقت آن را به زیباترین نحو طراحی و علم نیز روند فیزیولوژیک و طبیعی بودن آن را تأیید نموده است.

امروزه رویکرد علمی جهانی بر مبنای حفظ این پروسه طبیعی و اجتناب از مداخلات غیر ضروری و مدیکالیزیشن و حتی ترویج زایمان در منزل استوار است، به همین دلیل سرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجمن مامایی: سزارین انتخابی احتمال مرگ مادر را سه برابر افزایش می دهد

انجمن مامایی: سزارین انتخابی احتمال مرگ مادر را سه برابر افزایش می دهد