مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-13سياسي

اصلاح فصل «ارتقا نظام علمی، فناوری و پژوهشی» برنامه هفتم توسعه


مرکز پژوهش های مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد لازم است فصل بیستم لایحه برنامه هفتم توسعه با موضوع «ارتقا نظام علمی، فناوری و پژوهشی» اصلاح و بازنگری شود.

- نمودار سهم احکام بخش های مختلف نظام علم و فناوری کشور در موضوعات فصل 20 لایحه برنامه هفتم توسعه بررسی کلی احکام بخش های مختلف نظام علم و فناوری کشور در لایحه برنامه هفتم توسعه 1.

اهداف کمی حوزه پژوهش و فناوری (ذیل ماده 93): اهداف کمی پیشنهادی لایحه در ماده 93 ارائه شده است اما محتوای اهداف کمی ارائه شده با احکام ذیل فصل بیستم همخوانی کافی ندارد و شاخص های کمی انتخاب شده نیز کامل و جامع نیستند.

با توجه به فضای احکام پیشنهادی لایحه در حوزه علم، پژوهش و فناوری، به نظر می رسد بهبود در رتبه شاخص جهانی نوآوری نیز صرفاً از منظر آموزش و پژوهش دیده شده است.

رتبه ایران از نظر کمیت تولید علم از سال 2020 تا 2022 با وجود افزایش تعداد مقالات همچنان ثابت و در رتبه 15 باقی مانده است.

سرانه انتشار ایران مقاله به ازای هر عضو هیئت علمی (تمامی دانشگاه ها اعم از آزاد و پیام و نور و غیره) در کشور 0/9 است.

در حال حاضر روسیه با انتشار 108464 و کره جنوبی با انتشار 103018 و برزیل با انتشار 93357 سند علمی در رتبه های 12 تا 14 جهان و بالاتر از ایران (با تعداد انتشار 78184) قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح فصل «ارتقا نظام علمی، فناوری و پژوهشی» برنامه هفتم توسعه

اصلاح فصل «ارتقا نظام علمی، فناوری و پژوهشی» برنامه هفتم توسعه