مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 14:052023-07-22اقتصادي

قارچ هایی با خاصیت درمانگر اما ناشناخته در ایران


قارچ شیتاکه در ایران یک گونه جدید محسوب می شود و کشت آن هنوز به اندازه کافی فراگیر نشده، در مقابل هم اکثر مردم درباره خواص خوراکی و دارویی آن اطلاع ندارند.

- این قارچ دارای آنتی اکسیدان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، الهام فتاحی فر، سرپرست دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی درباره خواص انواع قارچ گفت: 5 گونه عمده قارچ خوراکی در دنیا تولید می شود که 85 درصد تولید جهانی، قارچ خوراکی است که قارچ دکمه ای 30 درصد، قارچ های صدفی 27 درصد، قارچ شیتاکه 17 درصد و سایر قارچ ها 26 درصد را شامل می شود.

وی افزود: در حال حاضر در ایران عمده تولید قارچ خوراکی کشور (بیش از 99 درصد تولید)، قارچ خوراکی دکمه ای سفید و کمتر از 1 درصد قارچ خوراکی صدفی است.

با توجه به روند رو به رشد تولید قارچ خوراکی در دنیا و ایران، ایجاد تنوع در تولید گونه های قارچ خوراکی در کشور ضروری است اما به دلیل عدم ترویج و فرهنگ مصرف این قارچ متأسفانه در ایران تولید چندانی مشاهده نمی شود.

سرپرست دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی درباره قارچ شیتاکه گفت: قارچ شیتاکه یک قارچ خوراکی با خواص دارویی قابل توجه است.

قارچ شیتاکه با نام علمی Lentinula edodes دارای کلاهک با قطر 5 تا 20 سانتی متر و پایه مرکزی با طول 5 تا 10 سانتی متر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ هایی با خاصیت درمانگر اما ناشناخته در ایران

قارچ هایی با خاصیت درمانگر اما ناشناخته در ایران