مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 00:352023-07-04سياسي

انصاریان: خداوند امیرالمومنین(ع) را پرچم هدایت می داند+فیلم


علی علیه السلام، پرچم هدایت است.

اگر کسی زیر این پرچم برود و امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم در یک سخنرانی با موضوع   اطاعت از امیرالمؤمنین (ع)، عهد خداوند با امت اظهار داشت: ما کتابی به نام نورالثقلین داریم که نویسنده اش شیعه است و در پنج جلد چاپ شده است.

کسانی که این کتاب را می شناسند، دیده اند، خوانده اند و مثل نویسنده تفسیر المیزان در نوشته هایشان به کار گرفته اند، می دانند که این کتاب از چه ارزش والایی برخوردار است و چه روایات نابی در این پنج جلد به صورت دریاوار موج می زند.

معنای عهد در روایت رسول خدا(ص) وی تصریح کرد: صاحب نورالثقلین این روایت ناب و گوهر گران بها را در جلد پنجم، صفحه 72 از وجود مبارک رسول خدا(ص) نقل می کند که حضرت فرموده اند: إنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ عَهِدَ إلَی فِی عَلِی بْنِ أبِی طَالِبٍ عَهْداً .

وقتی کلمه عهد با إلی ترکیب می شود، به معنی سفارش است و معنای پیمان نمی دهد.

در قرآن می خوانیم: أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیکمْ یٰا بَنِی آدَمَ (سوره یس، آیه 60) چون عهد در اینجا با إلی آمده، معنی اش این است: ای فرزندان آدم، آیا شما را سفارش نکردم که أَنْ لاٰ تَعْبُدُوا اَلشَّیطٰانَ ؛ با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انصاریان: خداوند امیرالمومنین(ع) را پرچم هدایت می داند+فیلم

انصاریان: خداوند امیرالمومنین(ع) را پرچم هدایت می داند+فیلم