مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 08:002023-07-05بين الملل

مکرون: اعتراضات از نقطه اوج خود عبور کرد


امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه گفت: اعتراضات به قتل «ناهل ام» نوجوان الجزایری الاصل فرانسوی از نقطه اوج خود گذشته و روند نزولی در پیش گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، مکرون در نشستی به اتفاق شهرداران تعدادی از شهرهای این کشور برای گفت وگو در مورد وضعیت بحرانی ناشی از اعتراضات اخیر در فرانسه شرکت کرد.

وی در این جلسه به گروهی از شهرداران شهرهایی که خشونت در آنها رخ داده است، گفت: ما باید به بازگرداندن نظم پایدار به عنوان اولویت مطلق خود بپردازیم.

مکرون در سخنرانی خود خطاب به 241 شهردار فرانسوی در کاخ الیزه پاریس، افزود: برای روزها و هفته های آینده محتاط خواهم بود اما اوج اعتراضات گذشته است.

رسانه های محلی روز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند پلیس فرانسه 72 نفر دیگر را در اعتراضات سراسری به قتل یک نوجوان 17 ساله در هفته گذشته در اثر تیراندازی پلیس دستگیر کرد.

بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه که روزانه به فیگارو ارائه می شود، پلیس از 27 ژوئن (6 تیر) در مجموع 3 هزار و 846 نفر را دستگیر کرده و نزدیک به 5 هزار و 900 خودرو در سراسر کشور و همچنین یک هزار و 105 ساختمان به آتش کشیده شده است.

همچنین معترضان بیش از 260 ایستگاه پلیس را هدف قرار گرفتند و 808 افسر مجری قانون از آغاز اعتراضات مجروح شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکرون: اعتراضات از نقطه اوج خود عبور کرد

مکرون: اعتراضات از نقطه اوج خود عبور کرد