مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:202023-07-01اقتصادي

طراحی کیت تشخیص سریع نیترات توسط پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی


رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از طراحی کیت های تشخیص سریع نیترات، نیتریت و آمونیاک در محصولات کشاورزی توسط این پژوهشگاه خبر داد.

- ایسنا/البرز رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از طراحی کیت های تشخیص سریع نیترات، نیتریت و آمونیاک در محصولات کشاورزی توسط این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامرضا صالحی جوزانی روز شنبه 10 تیرماه در نشست خبری که در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در کرج برگزار شد، با اشاره به چالش های مهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور تا سال 2050 (1430) گفت: تا سال 1430 هجری شمسی (2050 میلادی) ما شاهد تغییرات شدیدتر اقلیمی در سطح جهانی و کشور خواهیم بود و اهمیت تامین غذایی دو چندان خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به چالش­های متعدد حوزه کشاورزی در دنیا و ایران از قبیل تغییر اقلیم، گرما، خشکی و کم آبی، شوری، آفات و بیماری­ها و افزایش گازهای گلخانه­ای، پیش ­بینی می­ شود تا سال 2050، فناوری­های خاص محیط زیست دوستانه که عمدتا زیرمجموعه یا مرتبط با بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی هستند، نقش اساسی در توسعه و تحول بخش کشاورزی دنیا بازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این فناوری­ها شامل اصلاح ژنتیکی مبتنی بر ژنوم و ویرایش ژنی، مهندسی ژنتیک، بیوانفورماتیک و ابرداده ها، کشاورزی در فضای بسته (کشاورزی عمودی، بیوراکتورهای یک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی کیت تشخیص سریع نیترات توسط پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

طراحی کیت تشخیص سریع نیترات توسط پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی