مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 18:552023-07-06سياسي

دومینوی برقراری روابط مجدد با ایران؛ این بار سودان


در ادامه تلاش های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان اسلام در چارچوب اجرای سیاست خارجی متوازن ، صبح روز پنچ شنبه وزیر امور خارجه کشورمان و علی صادق علی ، - در ادامه تلاش های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان اسلام در چارچوب اجرای سیاست خارجی متوازن ، صبح روز پنچ شنبه وزیر امور خارجه کشورمان و "علی صادق علی "، سرپرست وزارت امورخارجه سودان در حاشیه برگزاری نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در باکو با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اولین دیدار دو مقام عالی رتبه وزارت امور خارجه ایران و سودان بعد از قطعی روابط تهران و خارطوم در دی ماه 1394 است .

حدود 8 سال پیش بعد از حمله صورت گرفته به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در جده ، مقامات ریاض تصمیم به قطع رابطه دیپلماتیک با ایران کردند و از مقامات تهران درخواست کردند که هرچه زودتر فعالیت سفارت و کنسولگری خود در ریاض و جده را متوقف کنند .

در پی این تصمیم ریاض، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین تعدادی از کشورهایی آفریقایی نزدیک به ریاض برای اعلام حمایت از این تصمیم مقامات سعودی ، اقدام به قطع روابط و یا کاهش سطح روابط با تهران کردند که در این میان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومینوی برقراری روابط مجدد با ایران؛ این بار سودان

دومینوی برقراری روابط مجدد با ایران؛ این بار سودان