مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 23:052023-07-11اقتصادي

تغییر شرایط اقلیمی باعث ایجاد برخی بیماری های گیاهی شده است


تغییر شرایط اقلیمی باعث شده است تا در مناطق مختلف کشور شاهد ایجاد برخی بیماری های گیاهی باشیم که کنترل این بیماریها با همکاری کشاورزان و مسئولین امر امکان پذیر است.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تغییر شرایط اقلیمی باعث شده است تا در مناطق مختلف کشور شاهد ایجاد برخی بیماری های گیاهی باشیم که کنترل این بیماریها با همکاری کشاورزان و مسئولین امر امکان پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین رنجبراقدم 20 تیر در نشست با مسئولین جهادکشاورزی استان اردبیل در خصوص بیماری سفیدک دروغی سیب زمینی اظهار کرد: این بیماری سابقاً نیز در منطقه وجود داشته اما بعد از سال 1376 همه گیری به خاطر شرایط اقلیمی نداشته است.

وی افزود: امسال این بیماری بخاطر شرایط اقیمی، رطوبت، بارندگی و سایر عوامل با همه گیری مواجه شده است.

رییس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: این بیماری موضوع مهمی است و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود و امسال کشور ما متاسفانه به خاطر تغییر شرایط اقلیمی با بیماری های مختلفی از جمله زنگ گندم و .

روبرو شد.

وی ضمن تاکید بر سمپاشی های به موقع بیان کرد: در آموزش کشاورزان نیز باید اهتمام لازم را داشته باشیم و در زمان هایی که بیماری در مزارع خود را نشان می دهد یا علائم آن بوجود می آید آموزش سمپاشی به کشاورزان نیز انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر شرایط اقلیمی باعث ایجاد برخی بیماری های گیاهی شده است

تغییر شرایط اقلیمی باعث ایجاد برخی بیماری های گیاهی شده است