مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 18:102023-07-17پزشكي

عدم بروز بیماری AHPND در مزارع پرورش میگوی خوزستان


مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره گفت: خوشبختانه تا کنون با انجام مراقبت های فعال شبانه روزی کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی خوزستان در مراکز تکثیر و پرورش میگو خوزستان عامل بیماری AHPND ردیابی نگردیده است.

- ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رخداد بیماری ویروسی AHPND در مزارع پرورش میگو استانهای هرمزگان و بوشهر اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون با انجام مراقبت های فعال شبانه روزی کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی خوزستان در مراکز تکثیر و پرورش میگو خوزستان عامل بیماری AHPND ردیابی نگردیده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: امیدواریم پرورش دهندگان اصول بهداشتی و امنیت زیستی را در مزارع خود رعایت کرده و ریسک خطر بروز هرگونه بیماری را کاهش دهند.

عسکری فرد تصریح کرد: در این راستا در طول آغاز تکثیر و پرورش فصل زراعی 1402 تعداد 230 مورد آزمایش PCR از مراکز تکثیر و پرورش میگو در خصوص ردیابی بیماری تحت پایش و مراقبت فعال میگو انجام شده است که خوشبختانه تاکنون موردی مثبت گزارش نگردیده است.

 وی همچنین با توجه به جایگاه آبزی پروری استان خوزستان و اهمیت نظارت بهداشتی بر مزارع تکثیر و پرورش انواع آبزیان به ویژه میگو افزود: کارشناسان اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم بروز بیماری AHPND در مزارع پرورش میگوی خوزستان

عدم بروز بیماری AHPND در مزارع پرورش میگوی خوزستان