مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-01سياسي

چگونه عید بزرگ اسلامی را بشناسیم و برای فرزندان خود توضیح دهیم


عید سعید قربان یکی از برترین اعیاد مسلمانان است.

درباره این عید کتاب های مهمی برای گروه سنی بزرگسال و کودک و نوجوان منتشر شده که مطالعه آنها شناخت این عید را ممکن می سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دهمین روز از ماه ذی الحجه در تقویم قمری، مزین به نام یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و اهمیت آن تا بدانجاست که فاصله بین عید قربان تا عید غدیر خم (دهم تا هجدهم ذی الحجه) دهه ولایت نامگذاری شده است.

در روایات از عید قربان به یوم النحر و یوم الاضحی نیز یاد می شود و ائمه اطهار (ع) به حدی آن را مهم می دانند که نماز این عید را واجب دانسته و فرمودند: صَلاهُ الْعِیْدِینِ فَریضَهٌ؛ نماز عید فطر و قربان واجب است.

اما برخی از فقها این نماز در عصر غیبت را به استناد روایت امام باقر (ع) که فرمود: لَا صَلَاهَ یَوْمَ الْفِطْرِ وَ الْأَضْحَی إِلَّا مَعَ إِمَام؛ نماز دو عید باید همراه با امام باشد ، واجب نمی دانند.

علت نامگذاری عید قربان به عید اضحی نیز از این جهت است که اضحی جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند.

به همین سبب حجاج به هنگام بالا آمدن آفتاب قربانی می کنند، بدین سبب روز دهم ذی الحجه را که قبل از ظهر آن، عمل قربانی انجام می شود عید اضحی می گویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه عید بزرگ اسلامی را بشناسیم و برای فرزندان خود توضیح دهیم

چگونه عید بزرگ اسلامی را بشناسیم و برای فرزندان خود توضیح دهیم