مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-08اقتصادي

قصه فرش و نقش و رنج ...


همدان در زمان سلسه مادها پایتخت ایران بود و به تبع از موقعیت خاصی برخوردار بوده است به طوریکه در آن زمان همدان یکی از مراکز تجاری و تولیدی عمده فرش بود و تقریباً در فاصله سال های 1880 تا جنگ جهانی دوم به عنوان مهمترین مرکز تجاری و تولیدی فرش در غرب ایران .

- ایسنا/همدان همدان در زمان سلسه مادها پایتخت ایران بود و به تبع از موقعیت خاصی برخوردار بوده است به طوریکه در آن زمان همدان یکی از مراکز تجاری و تولیدی عمده فرش بود و تقریباً در فاصله سال های 1880 تا جنگ جهانی دوم به عنوان مهمترین مرکز تجاری و تولیدی فرش در غرب ایران پس از شهر تبریز به شمار می آمده است.

  استان همدان دارای 40 برند فرش بوده که هر شهر استان دارای دو تا سه طرح است؛ از برندهای معروف شهرستان همدان می توان به پرطاووسی، حاج خانمی و انجلاس، از معروف ترین طرح ها و نقشه های بومی فرش دستباف شهرستان ملایر میشن، جوزان، چهارچنگ و حسین آباد، شهرستان بهار طرح تاج آباد، شهرستان تویسرکان طرح آصادقی و ماهی و مالیچه، شهرستان اسدآباد ماهی درهم(هراتی)، شهرستان رزن طرح سوزن، شهرستان نهاوند طرح کله گلی، سالاری، نقشه تاریخی، عشوند و گل حیدر اشاره کرد.

در 100 سال اخیر از طرح های مختلف قالی ایران در تولید قالی همدانی استفاده شده است اما دو طرح معروف پرطاووسی و خوشه انگوری همدان در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه فرش و نقش و رنج ...

قصه فرش و نقش و رنج ...