مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:552023-06-28سياسي

تحصیل 100 هزار دانشجوی خارجی از 94 کشور جهان در دانشگاههای ایران


مدیر کل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان گفت: هم اکنون بیش از 100 هزار دانشجوی خارجی از 94 کشور جهان در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جعفر رازقی در نخستین نشست مجمع مدیران ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی دانشگاه های آذربایجان شرقی که با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین دانشجویان خارجی از کشور های همسایه ما هستند و دانشجویانی از کشور های عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، پاکستان، ترکیه، هند، یمن و.

در کشور ما در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به مرجعیت علمی و ترویج زبان فارسی خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان خارجی می تواند در تحقق این دو مهم تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی توجه به فرهنگ سازی در بین عموم مردم در خصوص جذب دانشجوی خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک درصد از دانشجویان خارجی بورسیه بوده و 99 درصد آنها شهریه پرداز هستند و در جامعه این موضوع آنگونه که باید و شاید تبیین نشده است.

رازقی از دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگی و سیاسی نامبرد و افزود: نگاه ما به دانشجویان خارجی صرف اقتصادی نیست و نگاه ما تمدن ساز است و دانشجویان خارجی در تمدن نوین اسلامی می توانند نقش آفرین باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 100 هزار دانشجوی خارجی از 94 کشور جهان در دانشگاههای ایران

تحصیل 100 هزار دانشجوی خارجی از 94 کشور جهان در دانشگاههای ایران