مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:252023-07-01بين الملل

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره حادثه امنیتی جده


وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی درباره حادثه تیراندازی اخیر در برابر ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده تلفنی گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود در ارتباط با حادثه تیراندازی در اطراف کنسولگری آمریکا در شهر جده، تلفنی گفتگو کرده است.

وی با انتشار توییتی در این زمینه تاکید کرد: در این گفتگوی تلفنی از نحوه تعامل عربستان با این حادثه تیراندازی قدردانی کردم.

وی افزود: من از همتای سعودی خود به دلیل حمایت مستمر از نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در این کشور و برخورد آنها با حادثه اخیر تمجید کردم.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که در حادثه تیراندازی در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده که در روز چهارشنبه رخ داده بود، به هیچ شهروند آمریکایی آسیبی وارد نیامده است.

وزارت خارجه آمریکا گفته بود که سفارت و کنسولگری آمریکا همچنان در موضوع تحقیقات درباره این رخداد به ارتباط با مقامات سعودی ادامه خواهند داد.

گفتنی است در حادثه تیراندازی روز چهارشنبه در اطراف ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده، یک نیروی امنیتی از اتباع نپال در اثر اصابت گلوله کشته شد اما نیروهای امنیتی سعودی در ادامه توانستند عام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره حادثه امنیتی جده

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره حادثه امنیتی جده