مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-19اجتماعي

نواخته شدن زنگ دلدادگی در حسینیه کبابی ها/ نذری که 110 ساله شد


در حسینیه قدیمی و تاریخی کبابی های بیرجند برای صد و دهمین سال مراسم عزاداری ماه محرم برگزار می شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: اگر در محله های قدیمی بیرجند سری بزنیم خانه های قدیمی و زیبایی را خواهیم دید که بر اساس نیست خالصانه و زیبای صاحب آن وقف بر سید الشهدا (ع) و تبدیل به حسینیه شده است.

در این حسینیه ها از سالیان گذشته علم عزای امام حسین (ع) برافراشته می شود و مردم در پای چشمه زلال حسینی درس اخلاق و دینداری می آموزند.

نمونه این حسینیه های زیبا، حسینیه کبابی ها (حسینیه ابوالفضلی خیرآباد) است که صاحب آن مرحوم کربلایی غلامرضا کبابی آن را وقف بر عزای سید الشهدا کرد و الان بیش از 110 سال است که در ماه محرم در این حسینیه ارزشمند مراسم روضه خوانی برگزار می شود.

آری در حسینیه کبابی های بیرجند ساعت عاشقی به وقت محرم کوک شده و با نواخته شدن زنگ دلدادگی گروهی از جوانان و اهالی محل دور هم جمع می شوند، نوای چاوشی و مداحی و سینه زنی سر می دهند و بر سقف حیاط خانه چادرهایی نصب می کنند که سایه بانی برای عاشقان حسینی است.

کوروش کیانی فر از نوادگان مرحوم کربلایی غلامرضا کبابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از 110 سال است که در این حسینیه در دهه اول ماه محرم مراسم عزاداری برگزار می شود و امسال نیز همین برنامه را خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نواخته شدن زنگ دلدادگی در حسینیه کبابی ها/ نذری که 110 ساله شد

نواخته شدن زنگ دلدادگی در حسینیه کبابی ها/ نذری که 110 ساله شد