مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-17پزشكي

مصرف روغن خوراکی با اختلالات خلقی شایع ارتباط مستقیم دارد


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف روغن خوراکی با اختلالات خلقی شایع از جمله اضطراب و استرس ارتباط مستقیم دارد.

- پروانه صانعی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آمار از هر 5 ایرانی بزرگسال، یک نفر افسرده و از هر 8 تا 9 نفر ایرانی یک نفر مضطرب است و امروزه با شیوع افسردگی و اضطراب و حتی در سنین کودکی مواجهیم.

وی با بیان اینکه در گذشته میزان دریافت چربی از مواد غذایی را برای سلامتی قلب و عروق مضر می دانستند اما امروزه اثبات شده که چربی و رژیم غذایی دریافتی روی روان و کارکرد مغز اثر دارد، ادامه داد: در همین راستا از توان گروه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از جمله اعضای هیئت علمی گروه روانشناسی، روانپزشکی و گوارش بهره گرفته شده است.

مجری طرح بررسی ارتباط بین لینولییک اسید دریافتی با اختلالات روان شایع در بزرگسالان گفت: این مطالعه در 50 مرکز بهداشت سطح استان اصفهان و 20 پرسش نامه متفاوت بین 10 هزار نفر توزیع شد که آنالیز نهایی روی سه هزار و 500 نفر صورت گرفت.

وی افزود: روغن های موجود در بازار دارای دو نوع امگا 3 و امگا 6 هستند که تمام روغن های حاوی امگا 6 دارای لینولییک اسید است که مصرف طولانی مدت آن عامل ابتلاء به نوعی از اختلالات خلقی شامل افسردگی، اضطراب و استرس بیمار گونه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف روغن خوراکی با اختلالات خلقی شایع ارتباط مستقیم دارد

مصرف روغن خوراکی با اختلالات خلقی شایع ارتباط مستقیم دارد