مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 07:522023-07-04اجتماعي

حمله زنجرک ها به دو سوم از نخلستان های خور و بیابانک


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اختصاص یک دستگاه خودرو آتش نشانی به روستاهای جنوبی شهرستان خوروبیابانک در دستور کار قرار گرفت تا در آینده شاهد آتش سوزی مزارع و نخلستان های روستاهای جنوبی این شهرستان نباشیم.

- منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در حاشیه بازدید از بزرگ ترین نخلستان شهرستان خوروبیابانک در گفت وگو با خبرنگار فارس در خوروبیابانک اظهار کرد: برای پیشگیری و کنترل آفت زنجرک به عنوان آفتی که نخلستان ها را تحت تأثیر قرار می دهد، از نخلستان روستای مهرجان، بزرگ ترین نخلستان شهرستان خوروبیابانک با وسعت 150 هکتار  بازدید کردیم.

وی ادامه داد: زنجرک از مهم ترین آفات نخیلات است و در صورت مبارزه نکردن با این آفت، خسارات بسیاری به محصولات وارد می شود این آفت یک تهدید جدی برای نخلستان محسوب می شود و امسال در نخلستان های روستای مهرجان و گرمه حالت طغیانی به خود گرفته است.

شیشه فروش بابیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان خور و بیابانک برای پیشگیری و کنترل آفت زنجرک در این شهرستان تشکیل شد، افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک با حضور فرماندار، رییس اداره جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و اعلام شد جمعاً 200 هکتار از 300 هکتار نخلستان های شهرستان خور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله زنجرک ها به دو سوم از نخلستان های خور و بیابانک

حمله زنجرک ها به دو سوم از نخلستان های خور و بیابانک