مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 15:322023-07-06اقتصادي

احداث 5 شهر مولد کشاورزی در کشور تصویب شد


مجری طرح توسعه گلخانه های کشور از تصویب طرح ایجاد پنج شهر مولد کشاورزی در سطح کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این طرح ابلاغ شده و قرار است زیرساخت های لازم برای راه اندازی این شهرهای مولد کشاورزی فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مهدی لطفی زاده در حاشیه گردهمایی مجریان طرح توسعه گلخانه های استان های جنوبی کشور در شیراز تصریح کرد: این شهرها با هدف تولید محصول کشاورزی، تمرکز تولید، تسهیل تامین و دسترسی به نهاده ها و انرژی مورد نیاز، ایجاد پایانه های صادراتی با هدف صادرات و ایجاد حداکثر بهره وری از منابع راه اندازی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گردهمایی شیراز با هدف هم اندیشی و بررسی چالش ها و مسائل مرتبط با طرح مذکور برپا شده است، اظهار داشت: در طرح ایجاد شهرهای مولد کشاورزی توسعه گلخانه‎ های کشور بر اساس اسناد بالادستی اقتصاد مقاومتی در افق 1404 و همچنین برنامه هفتم توسعه هدفگذاری شده است.

  وی با اذعان به اینکه بر اساس اسناد مذکور توسعه 150هزار هکتاری گلخانه ها در سطح کشور و محیط های کشت کنترل شده برنامه ریزی شده، ابراز کرد: توسعه گلخانه ها از سال 95 پیرو ابلاغ سند بالادستی اقتصاد مقاومتی سرعت فزاینده ای به خود گرفت و تا به امروز چیزی در حدود 25 هزار هکتار گلخانه در سطح کشور توسعه پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 5 شهر مولد کشاورزی در کشور تصویب شد

احداث 5 شهر مولد کشاورزی در کشور تصویب شد