مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 10:202023-06-26بين الملل

هشدارچین به آمریکا درباره حمایت از نامزد دردسرساز انتخابات تایوان


مقامات چین با اشاره به اقدامات تنش آمیز نایب رییس جزیره خودمختار تایوان، به وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از نامزد انتخابات آتی این جزیره هشدار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات چین به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هشدار داده اند که اقدامات جدایی طلبانه لای چینگ ته، نایب رییس جزیره تایوان به تشدید تنش بین پکن و تایپه منجر خواهد شد.

نشریه وال استریت ژورنال در خبری به نقل از منابع مطلع نوشت که این مساله به سفر اخیر بلینکن به چین و ملاقات با شی جین پینگ، رییس جمهور این کشور مربوط می شود.

به نوشته وال استریت ژورنال، بلینکن با این پرسش مقامات چینی مواجه شده که آیا آمریکا، حزب مترقی دموکراتیک حاکم تایوان را یک دوست تلقی می کند و اینکه آیا نتیجه انتخابات ریاست ماه ژانویه این جزیره، برای واشنگتن منفعت شخصی دارد.

همچنین گفته می شود بلینکن تاکید کرده که آمریکا درباره انتخابات تایوان موضعی بی طرفانه اتخاذ خواهد کرد و واشنگتن از مداخله خارجی در روند رای گیری حمایت نکرده است.

پکن که تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند، به دفعات آمریکا را به حمایت از سیاستمداران جدایی طلب در تایوان متهم کرده است.

هرچند آمریکا از برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان خودداری کرده، سیاستمداران واشنگتن همواره جلساتی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارچین به آمریکا درباره حمایت از نامزد دردسرساز انتخابات تایوان

هشدارچین به آمریکا درباره حمایت از نامزد دردسرساز انتخابات تایوان