مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:502023-06-27دانش

نخستین پیوند اعضا پس از 100 روز نگهداری عضو پیوندی


برای اولین بار کلیه هایی که 100 روز در شرایط مطلوب نگهداری شده بودند، با موفقیت به پنج موش پیوند زده شدند و اکنون پس از 30 روز شاهد عملکرد طبیعی آنها هستیم.

- برای اولین بار کلیه هایی که 100 روز در شرایط مطلوب نگهداری شده بودند، با موفقیت به پنج موش پیوند زده شدند و اکنون پس از 30 روز شاهد عملکرد طبیعی آنها هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دانشمندان موفق شدند اولین پیوند عضوی را که در دماهای بسیار پایین نگهداری شده و برای جراحی، دوباره گرم شده بود، انجام دهند که یک نقطه عطف قابل توجه در حوزه پزشکی است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا تویین سیتیز(Minnesota Twin Cities) با استفاده از یک روش جدید انجماد به این موفقیت دست یافتند.

طبق بیانیه رسمی آنها، این فرآیند فقط روی موش ها آزمایش شده است، اما این گروه بر این باور است که ممکن است روزی بحران کمبود اعضای بدن انسان را حل کند و راه را برای نگهداری طولانی مدت اندام قابل پیوند هموار کند.

چالش نگهداری طولانی مدت اندام رویکرد رایج فعلی یک اشکال اصلی دارد و آن، زنده نگه داشتن اندام ها برای مدت طولانی است و به دلیل کوتاهی این بازه زمانی، اعضای اهدایی ممکن است در زمان پیوند بی استفاده شده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پیوند اعضا پس از 100 روز نگهداری عضو پیوندی

نخستین پیوند اعضا پس از 100 روز نگهداری عضو پیوندی