مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:502023-07-15اقتصادي

افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم در سبزوار


سبزوار _ مدیر جهادکشاورزی سبزوار از افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم در سبزوار نسبت به تحویل تولید سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغر امانیان اظهار کرد: هرچند پیش بینی می شد از سطح زیر کشت 3200 هکتار گندم در سال جاری 12 هزار تن برداشت شود اما تاکنون 7650 تن تحویل گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم همچنان در این شهرستان ادامه دارد، عنوان کرد: خرید تضمینی گندم در سبزوار نسبت به پارسال 60 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهادکشاورزی سبزوار با بیان اینکه مطالبات تمامی کشاورزانی که گندم خود را تا پنجم تیرماه تحویل داده اند علی الحساب پرداخت شده است، افزود: خسارت های وارده به مزارع در زمستان پارسال تولید گندم در این شهرستان را 15 درصد کاهش داد.

وی آفت سن گندم را مهم ترین عامل محدود کننده و عامل کاهش کیفیت گندم و نان برشمرد و افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر راه اندازی اکیپ ها، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، استفاده از تکنولوژی پهبادهای مخصوص سمپاشی و استفاده از حضور دهیاران و شوراهای نمایندگان چاه های استخر ذخیره آب کشاورزی در راستای مبارزه با آفت سن گندم در دستور کار بوده است.

امانیان هم چنین گفت: امسال پیش بینی شده بود که 4000 هکتار از مزارع گندم به آفت سن آلوده شود اما با استفاده از موارد ذکر شده در 7400


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم در سبزوار

افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم در سبزوار