مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 19:352023-06-27پزشكي

تاخیر در ازدواج و فرزندآوری مهمترین عامل ناباروری


مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین سن بارداری از نظر عوارض مادری و جنینی بین 18 تا 35 سال است و تاخیر در ازدواج و فرزنداوری از عوامل مهم در بروز ناباروری به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، لیلی حفیظی اظهار کرد: حداکثر ذخیره تخمدان از نظر کمیت و کیفیت تخمک ها تا 25 سالگی است.

 توصیه ما به خانم ها برای باردار شدن این است که زمان مناسبی را برای ازدواج و بارداری در نظر بگیرند تا با کمترین احتمال ناباروری، بیشترین موفقیت بارداری و کمترین عوارض برای مادر و جنین طی بارداری همراه باشد تا تعداد بارداری های بعد از 35 سال به حداقل برسد.

وی افزود: با بازنگری در بعضی قوانین می توان به کاهش میزان سزارین در مراکز آموزشی کمک کرد، برای مثال طبق دستورالعمل کشوری، سزارین سوم به بعد باید حتماً در بیمارستان های سطح 3 انجام شود، در صورتی که این عمل در بیمارستان غیرآموزشی هم قابل انجام است، مگر آنکه در آخرین سزارین شواهد چسبندگی و آسیب ارگان های حیاتی مشاهده شده باشد.

حفیظی خاطرنشان کرد: در بیمارستان های آموزشی خانم های با سابقه یکبار سزارین واجد شرایط، به انجام زایمان طبیعی تشویق می شوند که این موضوع هم در تعداد فرزندآوری بیشتر کمک کرده و هم موجب کاهش عوارض سزارین های مکرر می شود، بنابراین این سخن صحیح نیست که اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر در ازدواج و فرزندآوری مهمترین عامل ناباروری

تاخیر در ازدواج و فرزندآوری مهمترین عامل ناباروری