مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 07:402023-07-03سياسي

جای خالی دانشگاه های شیراز در میان 40 دانشگاه برتر جهان


در حالی آخرین رتبه بندی دانشگاه ها توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام شده است که جای خالی دو دانشگاه برجسته شیراز و علوم پزشکی در میان برترین ها به شدت احساس می شود! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیریت رتبه بندی و تحلیل استنادی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، پس از نزدیک به یک دهه انجام موفق رتبه بندی ملی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشوری و جهان اسلام، در سال 99 برای نخستین بار رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس حوزه های موضوعی انجام داد که در این رتبه بندی از طرح تقسیم بندی سلسله مراتبی موسسه همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) استفاده شده است.

  به گفته رییس این موسسه، در این طرح، همه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی و 42 زیررده قرار گرفته اند.

  به گفته فاضل زاده در ارتباط با جایگاه دانشگاه های ایران در این رده های ششگانه، دانشگاه های کشور در 6 رشته از هفت رشته حوزه علوم طبیعی شامل ریاضیات، علوم کامپیوتر و اطلاعات، علوم فیزیکی، علوم شیمی، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی در جمع برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند که در این حوزه در سال 2022، دانشگاه تهران با قرار گرفتن در جایگاه 350-301 رتبه اول و دانشگاه های ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی دانشگاه های شیراز در میان 40 دانشگاه برتر جهان

جای خالی دانشگاه های شیراز در میان 40 دانشگاه برتر جهان