مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 20:252023-07-14سياسي

پاسخ دفتر هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاستهای کلی نظام به اظهارات دلخوش


دفتر هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، اظهارات خلاف واقع «کاظم دلخوش» را ناشی از بی اطلاعی وی از جایگاه قانونی هیئت عالی نظارت دانست.

- دفتر هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، اظهارات خلاف واقع کاظم دلخوش را ناشی از بی اطلاعی وی از جایگاه قانونی هیئت عالی نظارت دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفتر هیئت عالی نظارت به اظهارات کاظم دلخوش، نماینده مجلس در خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست کلی نظام، پاسخ داد.

پاسخ دفتر هیئت عالی نظارت به این شرح است: اظهارات جناب آقای کاظم دلخوش، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، متأسفانه حکایت از عدم اشراف ایشان به جایگاه قانونی و وظایف هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد.

اصل 112 قانون اساسی از جمله وظایف مجمع را تشخیص مصلحت در موارد اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان بر شمرده است در حالی که بند 2 اصل 110 قانون اساسی، نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام را در زمره وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری قرار داده و معظم له نیز این امر را به هیئت عالی نظارت تفویض فرموده اند.

بدیهی است بررسی ها و تصمیمات این هیئت از مجمع مستقل بوده و مصوبات مجلس را صرفاً از حیث تطبیق یا مغایرت با سیاست های کلی بررسی می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ دفتر هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاستهای کلی نظام به اظهارات دلخوش

پاسخ دفتر هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاستهای کلی نظام به اظهارات دلخوش