مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:002023-06-24پزشكي

کدام پزشکان اجازه کولونوسکوپی در مطب دارند


دبیر انجمن علمی آندوسکوپی های گوارشی ایران، در خصوص اینکه کدام پزشکان اجازه کولونوسکوپی در مطب را دارند، توضیحاتی ارائه داد.

- سیدامیرپاشا طباییان، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در دوره وزارت بهداشت دولت قبل، برخی افراد که همزمان مسئول انجمن گوارش و کبد بودند و در تهران کلینیک داشتند، با نفوذ در وزارت بهداشت، باعث ممنوعیت کولونوسکوپی در مطب شدند.

وی افزود: این ممنوعیت ادامه داشت تا اینکه در ابن دوره، وزیر بهداشت به معاونان درمان و آموزشی وزارتخانه دستور داد این موضوع به شکل علمی، حل شود.

طباییان از تشکیل جلسات کارشناسی با حضور انجمن های بیهوشی، گوارش، آندوسکوپی، دبیران بُرد گوارش و بیهوشی، خبر داد و گفت: این جلسات خارج از هر گونه نگاه صنفی و تضاد منافع برگزار شد و در نهایت نیز قضیه حل شد.

وی با عنوان این مطلب که در همه جای دنیا انجام کولونوسکوپی در مطب هم امکان پذیر است، ادامه داد: البته کولونوسکوپی برای همه بیماران در مطب قابل انجام نیست و ما این موضوع را مشخص کردیم.

طباییان با اعلام اینکه در چند روز آینده دستور وزیر برای انجام کولونوسکوپی در مطب ها ابلاغ می شود، گفت: بر اساس تصمیم جدید، فقط پزشکان فوق تخصص گوارش امکان کولونوسکوپی در مطب را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام پزشکان اجازه کولونوسکوپی در مطب دارند

کدام پزشکان اجازه کولونوسکوپی در مطب دارند